Leveringsvoorwaarden van LGenO B.V.

Leveringsvoorwaarden
Leveringsvoorwaarden Glas van LGenO BV
Glas en spiegels worden per stuk en handmatig gelost vanaf de glasauto
Er wordt door u voldoende hulp (fysiek / mechanisch) ingeschakeld om op de
afleverlocatie aanwezig te zijn om de chauƯeur te helpen met lossen, bij:
– meerdere spiegels of glas.
– een gewicht per stuk, boven de 25 kg.
– het totale oppervlak van het glas / spiegel groter is dan 1,5 m2.
– een zijde van het glas / spiegels langer is dan 2000 mm.
– Bezorging vindt plaats op werkdagen (van maandag t/m vrijdag) tussen 08.00 en 17.00 uur.
De chauffeur assisteert met de levering op de begane grond tot aan de eerst drempel.
Glas en spiegels worden onverpakt geleverd, tenzij anders door ons vermeld.
De afleverlocatie dient tussen 08.00 en 17.00 uur eenvoudig bereikbaar te zijn met
glastransport en moet de mogelijkheid bieden om voor de deur te kunnen lossen.
Maak vooraf ruimte vrij om het glas veilig op te slaan en zorg dat er
beschermingsmaterialen op de grond klaarliggen waarop het glas neergezet kan worden.
Zijn er bijzondere omstandigheden zoals weg op brekingen, beperkte toegankelijkheid
zoals weg op brekingen, voetgangersgebied, winkelgebied of andere omstandigheden die
het bereiken van leverlocatie bemoeilijken, dan worden wij hierover op voorhand
ingelicht om te bepalen of levering mogelijk is.
Gelden er venstertijden voor laden/lossen, dan vooraf overleg om te bepalen of levering
mogelijk is.
Vergunningen voor het bereiken of het laden/lossen worden door u aangevraagd en tijdig
aan ons beschikbaar gesteld.
Gemiddelde doorlooptijd is ongeveer 20 werkdagen, m.u.v. van speciale glassoorten.
Levertijden zijn indicatief en geen fatale termijn i.v.m. maatwerk, productie
omstandigheden en de kwetsbaarheid van het product.
Wij nemen geen (oud) glas retour.
Neem zelf veiligheidsmaatregelen (o.a. beschermende handschoenen en veilig
schoeisel) om het glas te tillen en te verplaatsen. Volg de instructies van de chauƯeur
om het lossen van het glas eƯiciënt, veilig en eenvoudig te laten verlopen.
Bij een vergeefse lospoging (geen hulp of mogelijkheid om te lossen) zal er een nieuwe
leverafspraak gemaakt moeten worden. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden
gebracht.
Levering met een glasbok
Mocht er met een glasbok geleverd worden, dan vermelden wij dit specifiek in het
afleverbericht. Glas wordt standaard niet op een glasbok geleverd.
De afleverlocatie moet eenvoudig bereikbaar zijn met een vrachtwagen combinatie. Bij
moeilijke bereikbaarheid kan er niet gelost worden of kan de chauƯeur beslissen om het
glas zo dicht mogelijk bij de leverlocatie te lossen.
De glasbok wordt uitgeleend, waarbij u de zorgplicht en verantwoording heeft over de
glasbok.
Meldt direct als een bok leeg is en geef ons het boknummer en adres door.
Een bok wordt maximaal 28 dagen beschikbaar gesteld, daarna worden er huurkosten in
rekening gebracht. De huurkosten bedragen minimaal € 2,50 per bok, per dag.
Na leegmelding wordt er naar gestreefd om de bok binnen 21 dagen op te halen. Tijdens
de vakantie periode in juli/augustus en/of december kan hierop een uitzondering worden
gemaakt.
Vergunningen voor het plaatsen van de glasblok worden door u aangevraagd en tijdig aan
ons beschikbaar gesteld.
Bij een vergeefse lospoging of ophaalpoging kunnen er kosten in rekening worden
gebracht.
De toleranties, normeringen en regelgeving omtrent glas, zijn op een andere pagina beschreven.